DIY | deodorant natural cu propolis

Reteta de azi e un subiect mai sensibil pentru mine, dat fiind ca e greu sa gasesti o varianta sanatoasa la deodorantele cu aluminiu care sa functioneze la fel de indelungat. Deodorantele naturale nu au efect timp de 48 de ore, nu blocheaza porii, din nefericire pentru unii dintre fostii mei iubiti o sa fie nevoie sa va spalati in fiecare zi daca utilizati o solutie naturala. In aceasta reteta am reluat oarecum conceptul pe care se bazeaza majoritatea retetelor naturiste: bicarbonatul de sodiu, si am incorporat-o intr-o formula gelatinoasa/apoasa care nu va lasa ulei pe haine si se va usca intr-un strat mat, pudrat, ce va absorbi transpiratia, Are de asemenea proprietati antibacteriene conferite de propolis, rasina cu care albinele isi protejeaza stupul de infectii. Din nefericire aceasta reteta contine gelatina, asa ca este nepotrivita pentru vegani, dar puteti inlocui ingredientul cu gel de aloe vera. Spor la mestesugarit!

Avem nevoie de:


50ml apa
1/2 lg granule de gelatina
1 lg bicarbonat de sodiu
1/2 lg pudra de argila (de care aveti la indemana)
6 picaturi tinctura de propolis
10 picaturi dintr-un un ulei esential la alegere
un recipient in care sa pastram deodorantul
recipient pentru bain-marie

Pasi:

1.Mai intai am adaugat gelatina in apa rece intr-un pahar berzelius, am lasat-o 10 minute la inmuiat, dupa care am topit-o la bain-marie in timp ce am amestecat usor cu o spatula. Am pus recipientul cu lichidul in frigider si am asteptat  sa se inchege (va dura de la 30 de minute pana la 3 ore). Asa arata dupa ce s-a gelifiat. Daca doriti o consistenta mai apoasa, adaugati doar un sfert de lg de gelatina.


2. Am amestecat gelatina cu o lingurita si am farmitat-o cat de tare s-a putut, apoi am adaugat o lingurita de bicarbonat de sodiu, propolisul si argila, amestecand dupa fiecare ingredient, iar uleiul esential l-am lasat la urma. Cantitatile de bicarbonat si argila pot varia dupa preferinte( pentru o protectie mai mare adaugati mai mult), insa nu recomand sa adaugati mai mult propolis decat in reteta. Chiar daca are argila nu o sa arate pamantos si nici nu va murdari hainele.
































Si asta e, am facut impreuna propriul deodorant natural. Dupa aplicare trebuie lasat sa se usuce un minut, timp in care ma spal pe dinti sau imi aleg hainele. Pentru recipient am folosit o sticla de roll-on mai veche. Pastrati-l intr-un loc intunecos si rece. Nu stiu cat rezista pana se strica, dat fiind ca abia l-am facut acum cateva zile, dar ii dau oriunde de la o saptamana pana la o luna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Adbox